top of page
  • תמונת הסופר/תלטיסיה שיינקמן

אין לי מספיק מקום בארון!

עודכן: 12 באוג׳ 2019

איך לתכנן את הארון נכון, כדי שלא "נגנוב" מקום מאחרים... ;)



כמעט בכל פרויקט שאני מתכננת, כאשר מגיעים לשלב תכנון חדר השינה, אני שומעת את אותו המשפט: "חשוב לי שיהיה בבית ארון ממש גדול, בעצם חדר ארונות גדול."


אז כדי לדעת איזה ארון יכול להתאים לכם ולמה כדאי לכם לשים לב בזמן הבחירה, הכנתי עבורכם מדריך לתכנון הארון המושלם - שלכם!

1 – בדקו כמה מ"ר של ארון אתם באמת צריכים

גודל, צורה וסגנון עיצובי של ארון או חדר ארונות משתנים מאוד מבית לבית, הם תלויים קודם כל בגודל החלל עצמו, וכן בתפיסה של בעלי הבית - ארון שאחד מגדיר כגדול השני מחשיב כקטן. כך שהדבר הראשון שאני ממליצה לעשות כשמתכננים חדר ארונות טוב, הוא לבדוק כמה מקום באמת אתם צריכים. תסתכלו על הארון שלכם היום, בדקו מה אורכו, מה יש יותר - מדפים או תליה? כמה זוגות נעליים יש לכם? האם אתם חולקים אותו עם בן-בית אחר או שהוא אך ורק שלכם? האם הארון מספיק לכם, או שעוד מדף היה עוזר?




2 – בחרו בין חדר ארונות לארון

אחרי שאספתם את הנתונים הללו הגיע הזמן להחליט בין ארון לחדר ארונות. לכל אחד יתרונות משלו: יתרונות עיקריים בארון: » חיסכון במקום - כי אפשר להשתמש במעברים של החדר גם כאיזור פתיחת דלתות.

» דלתות - מכיוון שיש לארון דלתות אפשר לשמור על ניקיון ביתר קלות.

אז למה רוב האנשים רוצים חדר ארונות?

קודם כל, האינטרנט מוצף בתמונות של חדרי ארונות מרווחים מאוד, וזה יוצר פנטזיה... חדר ארונות כיחידה נפרדת עוזר להגדיר את החדר שינה כמקום אך ורק למנוחה. חדר ארונות יתאים לזוגות שרוצים לשמור על פרטיות.

אז איך נחליט מה הכי מתאים לנו? אם יש לכם מקום ותמיד חלמתם על חדר ארונות - לכו על זה. אם המקום מוגבל - כדאי לבחור בארון.



3 - פתיחה או הזזה?

אם בחרתם בארון השלב הבא הוא להחליט על אופן פתיחת הדלתות. יש 3 אופציות עיקריות: פתיחה, הזזה ומגירות.

היתרון של ארון הזזה הוא חיסכון במקום. כדאי לבחור בארון הזזה כאשר אין מספיק מקום לפתיחת דלתות. הוא מתאים מאוד במסדרונות ומקומות מעבר. בנוסף, ארון הזזה מאפשר לשלב טכנולוגיות רבות כמו טלוויזיה בכנף הדלת ופתיחת דלתות באופן חשמלי.

ארון פתיחה הוא האופציה הטובה ביותר כאשר הוא ממוקם באלכסון, בפינה, מתחת למדרגות, או בחלל בו הזויות לא ישרות. בשונה מארון הזזה, בארון פתיחה ניתן לנצל את כל העומק של הארון, (מכיוון שאין לו מנגנון מסילות) וזה הופך אותו מתאים במיוחד לבגדים רחבים כמו מעילים וכד'. נבחר בארון פתיחה כאשר רוחבו של המקום המיועד לארון הוא פחות מ-110 ס"מ. במקרה כזה המפתח בארון הזזה יהיה מאוד קטן ולא נוח, וכמו כן, המנגנון פחות יציב בדלתות צרות וארוכות.



4 – תכננו את הפנים

אחרי שמדדנו ובחרנו את סוג הארון והדלתות - הגיע שלב תכנון הפנים. עומק סטנדרטי לארון תלייה הוא

60 ס"מ. עומק זה מאפשר תליה נוחה של מעילים, חולצות וכו'. למדפים נוכל להסתפק ב-40 ס"מ. זה יאפשר הנחה של חולצות ומכנסיים מקופלים בשורה אחת בלבד, ומקל מאוד על הסידור. מגירות נבחר לגרביים, תחתונים, חזיות וכד'. אפשר גם להשתמש במגירות לתכשיטים ואיפור, אם כי אני מעדיפה לתכנן עבורם מקום כשידת איפור, או אפילו בארון אמבטיה.


5 – ואם יש לכם עוד שאלות שהמדריך לא ענה עליהן...

אשמח לעמוד לשירותכם גם ליעוץ בעיצוב ארונות, בסעיף הזה, השלב הראשון הוא ליצור איתי קשר :) 053-274-5755 לטיסיה.

74 צפיות0 תגובות
  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon

נעים להכיר, שמי לטיסיה!

ברזילאית, ישראלית משוגעת על טיולים מסביב העולם ומעצבת פנים

bottom of page