top of page
  • תמונת הסופר/תלטיסיה שיינקמן

כיצד לצלוח שיפוץ דירה ולהשאר נשואים?


כיצד לצלוח שיפוץ דירה ולהישאר נשואים?

בין אם אתם נשואים או נמצאים בעיצומה של זוגיות מלבלבת, שיפוץ דירה יכול להוות מעין "חתול שחור" שנכנס ביניכם לבין בני הזוג. לא פעם, שיפוצים בבית עשויים להוביל למריבות ולכעסים בין בני זוג, מה שעלול אפילו לפרק נישואים. אז איך נשרוד עיצוב וחידוש דירה?

מבחינה זוגית, אין ספק שישנה עבודה מתמדת הנועדה לשמר את היחסים ביניכם לבין יקיריכם. בבואכם לשפץ את הבית או לעצבו מחדש, יצוצו לא מעט נושאים, בעיות, תקלות ועיכובים שיכולים בקלות להצית ויכוחים ביניכם. עיצוב בתים מצריך מאנשים התעסקות בהמון בירוקרטיה, זימון של אנשי מקצוע וקביעת מועדי הגעה, התאמה של הגעות בין אנשי המקצוע השונים ועוד רבות.


שיפוצים בבית לא חייבים להחריב זוגיות

יחד עם כל הכיף שבעיצוב הבית מחדש או שיפוצו, חשוב מאוד לזכור לכבד תמיד את דעתם של בני זוגכם. השיפוץ של הדירה שלכם יכול להיות תהליך באמת כיפי וקליל, אם רק מבינים שכל אחד מאיתנו מגיע עם עמדתו, עם דעתו על דברים כאלו ואחרים.

תהליכים של שיפוצים בדרך כלל לוקחים זמן-מה, מה שמאפשר לכם לתכנן נכון את הכול מראש. כשהכול ברור מראש וכשכל צד בזוגיות מבין לאיזה כיוון-עיצובי התהליך של השיפוץ הולך, אתם לחלוטין ממזערים את הסיכויים לכאסח ביניכם. בכדי למנוע כאסחים ביניכם, שפשוט לא צריך לתת להם מקום בזוגיות באופן כללי, אנו ממליצים לכם לערוך רשימה קצרה.


מה נרשום באותה הרשימה?

באותה הרשימה, כל אחד מבני הזוג יכול לציין 5 דברים עיקריים עליהם הם לא מוכנים להתפשר. למשל, אם אתם יודעים שעל בניית אי-מטבח אתם לא מוכנים לוותר, אך ארונות חדר אמבטיה מעוצבים פחות חשובים לכם, ציינו זאת.

זאת אמנם דוגמה מאוד ספציפית, אך באותה רשימה תוכלו לציין דברים הנוגעים להתנהלות כללית יותר במהלך השיפוץ. למשל, לפעמים אנשים נוטים לשנות את בחירותיהם פעמים רבות (באופן כללי, לאו דווקא במהלך שיפוצים). אתם יכולים לקבוע שאם משהו הוחלט, ישנו לכל אחד ממכם רק צ'אנס אחד לשנות את הבחירה. למשל, אם החלטתם על ריצוף מסוים במטבח, יהיה אפשרי לשנות את בחירתכם פעם אחת ואך ורק לפני שבעל המקצוע מגיע (הרצף).



תיאום ציפיות מראש – מומלץ!

ואם כבר אנחנו מדברים על כל מיני שינויים, שהם לפעמים גם בלתי צפויים, שימו לב לדבר חשוב. בחיים, כמו בחיים, אנחנו מרוצים או מתאכזבים ממשהו, מכל דבר, בהתאם לציפיות שלנו. במילים אחרות, שבו ביחד ותערכו תיאום ציפיות, כי מומלץ להבין מראש שתהליך השיפוץ הולך להיות גם בלתי צפוי. מה שנקרא, ROCKY ROAD.

במהלך התהליך, אם תיתקלו בתקלות בלתי צפויות, בעיכובים, בחומרי גלם שלפתע חסרים אצל היצרן ועוד רבות. תהיו סבלניים אחד כלפי השני, אך חשוב מכך, תהיו סבלניים כלפי פרויקט העיצוב של הבית ושיפוצו. ברגע שתזינו את הפרויקט באנרגיה סובלנית ומקבלת, אתם באופן אוטומטי תהיו יותר סובלניים אחד כלפי השני.


שכרו את שירותי אנשי המקצוע הנכונים

עכשיו, אחד הטיפים הכי חשובים, הוא בנושא של הסתייעות באנשי המקצוע הנכונים. חשוב לזכור, כשאתם מסתייעים באנשי מקצוע מומלצים ומקצועיים בתחומם, אתם מנהלים את התהליך הכי טוב שאפשר. למשל, אם אתם שוכרים את שירותיה של מעצבת פנים מומלצת או אדריכלית מומחית, אין ספק שהתהליך של השיפוץ יניב את תוצאותיו האיכותיות ביותר.

מעצבי פנים ואדריכלים הם אותם אנשי מקצוע שעליכם להסתייע בהם, אם ברצונכם לצלוח שיפוצים בבית ללא מריבות. ראשית, אתם תשבו לקפה ופגישת ייעוץ עם מעצבת פנים מומחית. במהלך פגישת ייעוץ עם מעצב פנים מומלץ, אתם למעשה מגבשים תוכנית כללית ופרטנית לגבי תהליך העיצוב והשיפוץ בבית.



תוכנית מגובשת מראש של עיצוב דירה עם מעצבת

ברגע שיש תכנית מגובשת, אתם מקטינים את הסיכוי להתווכח ולריב. אגב, כשאתם מתכננים את התהליך עם מעצבי פנים, אתם כמובן מתכננים גם את התקציב עבור שלבים שונים בתהליך. וכשאתם מתכננים את התקציב עבור השיפוץ בבית, שימו לב למשהו חשוב.

אם אתם מייעדים 100,000 ₪ עבור השיפוץ המיוחל, חשוב מאוד להכין 20% נוספים עבור תקלות בלתי צפויות. במילים אחרות, תכינו 120,000 ₪. בשורה התחתונה, לא משנה כמה תתכננו את התהליך ותכינו רשימות מראש, תמיד יהיו כל מיני עיכובים שלא ניתן לצפות, חומרי גלם שפתאום חסרים ועוד.


מדוע יצוצו עלויות לא צפויות?

במקרים רבים, כשחומר גלם מסוים חסר, אנשים נאלצים להשתמש בחומרים אחרים. לא תמיד החומרים הגנריים או החלופיים יהיו זולים יותר. למשל, אם מדברים על ריצוף בבית, ישנם סוגים שונים של מרצפות ובמחירים מאוד שונים.

ברגע שסוג ריצוף מסוים חסר, בדרך כלל יהיה קשה לאתר סוג זהה נוסף ובמחיר זהה.

לרוב, תצטרכו להזמין מרצפות יקרות יותר או זולות יותר. בכל מקרה, 20% נוספים מתקציב השיפוץ הם בהחלט הכרחיים. ברגע שתהיו מוכנים מנטלית ורגשית לעלויות בלתי צפויות, אתם כנראה פחות תריבו ביניכם.



שמירה על הזוגיות בתהליך עיצוב דירה

והטיפ האחרון שלנו אליכם, הוא הכי חשוב. זכרו, מדובר סך הכול ברכוש ובציוד, בקירות בטון. מה שבאמת חשוב זו האהבה ביניכם, הכבוד ההדדי, האמפתיה אחד לשני, התמיכה ברגעים הקשים שאתם מספקים אחד לשני. זה מה שחשוב, ופחות הנושא של צבע לקירות או בחירת ארונות חדר שינה.

תעריכו את העובדה שמצאתם אחד את השני, שכרו מעצבת פנים מקצועית וגשו למלאכה. כשיש לכם את התמיכה והגיבוי של מעצבת פנים שהיא נינג'ה אמיתית, היא בעצם תהווה את האיזון הנכון בתהליך השיפוץ. צצה מריבה או תחילתו של ויכוח? אתם מוזמנים להתייעץ עם המעצבת, שתספק את האיזון הנכון ביניכם. תמיד טוב שיש צד שלישי מאזן כלשהוא.

בהצלחה!

31 צפיות0 תגובות
  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon

נעים להכיר, שמי לטיסיה!

ברזילאית, ישראלית משוגעת על טיולים מסביב העולם ומעצבת פנים

bottom of page