top of page
  • תמונת הסופר/תלטיסיה שיינקמן

5 שדרוגים בבית שתתחרטו אם לא תעשו

עודכן: 6 בפבר׳ 2020


מי שכבר שיפץ או בנה יודע, מה שלא תוכנן מראש עולה ביוקר אחר כך, אז קבלו 5 טיפים שלא כדאי לכם לפספס!


1- שקע חשמל על האי במטבח

חלמתם עם אי במטבח, השקעתם בו ממיטב כספכם ועכשיו התחלתם לבשל אבל… אין לכם שקע לחבר את המיקסר. אז אומנם שקע חשמלי באי הוא לא דבר מאוד נפוץ ודורש הכנה מראש, אך השידרוג הזה שווה במיוחד. אני ממליצה לתכנן שני שקעים - אתם בטוח תשתמשו בהם גם להטעין את הפלאפון. רק אל תשכחו לקבוע מראש את מיקום השקע ביחס למיקום האי. קחו בחשבון שאחרי הריצוף בבית אין דרך חזרה.


2- ארון כניסה

בטח שמתם לב שהרבה פעמים הכניסה לבית הוא איזור שתמיד מבולגן. האמת היא שהכניסה לבית הוא איזור מאוד חשוב, הרגע בו משאירים את הדאגות בחוץ ונכנסים לעולם הבית, למשפחה, לרוגע. ככה לפחות זה צריך להיות.

לכן, כשמתכננים שיפוץ בבית חשוב לא לשכוח לתכנן ארון כניסה עם מקום למעילים, מפתחות, תיקים וכמובן נעליים. הארון יכול להיות חצי פתוח, עם ווים למעילים וספסל מתחת, אבל בבית שלי יש לי גם חלק סגור וגם חלק פתוח, ונחשו מה? אם הייתי מתכננת את הבית מחדש, הייתי מתכננת את הארון שכולו סגור. אז בין אם סגור או פתוח - אל תשאירו את הפרט החשוב הזה מחוץ לרשימת השידרוגים כשאתם מתכננים את השיפוץ הבא.

3- לא להתקמצן על נקודות חשמל

הנקודה הזאת פחות נראת לעין, ובטוח לא עוזרת בנראות הבית אבל תאמינו לי שזה ישדרג לכם את החיים. אחרי שתכננתם את מיקומם של כל ריהוט ועשיתם תכנון חשמל, תגיעו לשטח ותסתכלו בצורה ביקורתית על הקירות - האם יש לכם שקע לשואב אבק במחסן? יש איפה להטעין את הטלפון ליד הספה? וכדומה. במטבח הייתי ממליצה על לפחות 8 שקעים מעל משטח העבודה. זה נשמע הרבה, אבל מספיק שיש לכם תמי 4, טוסטר, מכונת קפה ובלנדר וכבר חצי מהשקעים תפוסים. בחדר שינה ואמבטיה חשוב לזכור לשים שקע למברשות שיניים, לפן, אולי אפילו לאיזה מנורת לילה עומדת.

(Pinterest)
4- החלפת והגדלת חלונות ישנים

אור טבעי הוא כל כך חשוב לחיים בריאים ואני ממליצה בחום - אל תוותרו ותחליפו את החלונות לחלונות גדולים! אין דבר כיף יותר מאשר להיכנס לחדר מלא בחלונות וקרני שמש. במידה ואין חלונות שאפשר להגדיל, שווה לבדוק את האופציה להוספת חלונות.

חוץ מהכנסת אור טבעי חלון יכול לבודד רעש, להכניס את ״החוץ״ פנימה ולתת הרגשה של חלל גדול יותר. לנו יש מסדרון צר וארוך בקומה השנייה, החלטנו להוסיף חלון על כל האורך. אני כל כך שמחה שעשינו את זה, המסדרון מרגיש רחב והצמחייה מבחוץ מלווה אותנו גם בפנים.

חלונות זו אחת ההשקעות השוות בבית - אז אם אתם בונים בית חדש, תבקשו פתחים גדולים ואם אתם משפצים, אל תוותרו עליהם.

5- מקלחון חוץ

אם אתם גרים ליד הים כמוני ולא עשיתם מקלחון חוץ - אתם בטוח מתחרטים. מקלחון חוץ בעייני הוא דבר הכרחי בכל בית קרקע ובפרט לבתים במישור החוף. אין כמו לחזור מהים ולקלח את הילדים בחוץ או לפחות להוריד את כל החול. אבל מקלחון חוץ הוא לא רק לים, הוא גם נוח מאוד בחורף לשטוף נעליים מבוץ ומצויין ביום יום כפינוק לילדים. אם אין לכם מקום למקלחון חוץ גם ברז קטן ונמוך גם יעשה את העבודה.

(Pinterest)





587 צפיות0 תגובות
  • White LinkedIn Icon
  • White Twitter Icon
  • White Google+ Icon

נעים להכיר, שמי לטיסיה!

ברזילאית, ישראלית משוגעת על טיולים מסביב העולם ומעצבת פנים

bottom of page